måndag 19 mars 2012

Blåsiga måndag

Vaknade till stormiga vindar, snö ligger på backen. Alltid dessa överraskningar under vårens början.b
Idag ska jag besöka min mormor. äta goda räkmackor som hon gör själv. Sen blir det en tur till min morfars minneslund. Min morfar drabbades av en stroke, hamnade på hem. några år senare fick en en stroke till och drabbades av lunginflammation. Tillslut orkade inte kroppen, så han somnade in 16 dec 2011. Känns alltid tungt att förlora sina närmaste, trots att han blev 85 år. Jag saknar honom, vi har alltid haft en speciell relation. Jag stod närmast honom av min syskonskara, Bertil som han heter, hade lite annan typ av humor, var lite unik i sitt beteende. jag gillade detta redan som liten. Sen är jag ju första barnbarnet, så vi hann ju få mer tid innan Annsi kom 4 år senare. Det finns många fina minnen från vår tid och äventyr i Stockholm. Jag är född i Stockholm, flyttade till Nässjö vid 7 års ålder. Min mormor och morfar bodde kvar i Stockholm till 1990, sen flyttade de ner till Jönköping. Jag och syrran tillbringade alla våra lov i Sthlm, vi hade verkligen kul, mormor har varit lite som en extra mamma.


NU blir jag allt lite väl nostalgisk men det kan behövas ibland.


Önskar nu alla en trevlig dag/Therese
Min kära mormor som är 92 år, pigg som en nötkärna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar