tisdag 14 februari 2012

Formex

Formex mässan är en stor höjdpunkt på året. Den är i januari och augusti. jag har besökt den 6 ggr nu.


Man får så mycket inspiration. se och röra på saker är viktigt inför en beställning.
Det är verkligen inte lätt att välja varor för inköp… ska jag gå på eget tycke, eller trender just nu, kanske vad andra butiker har? det är många saker som ska klaffa.


Man blir dock säkrare med åren, efterfrågan ökar, du börjar inse vad som går bättre och sämre, men oj vad svårt det är. 
Min man följer med som smakråd, även mina barn har varit med några gånger.
Dottern är också intresserad, hjälper ofta mig i butiken, hon ger goda råd och ser saker ur annat perspektiv, det behövs ibland, man blir förblindad, går på gamla rutiner.


Jag beställde lite choklad från Öland, ska bli spännande och höra vad kunder tycker om de, vi fick prova, den var ljuvlig enligt min åsikt.


Sen köpte jag lite från Miljögården,Udensen och Acn Design. Det kommer under våren, känns alltid lika roligt med nya saker.


Här kommet Bilder från Formex januari 2012:














De som tillverkar chokladen från Öland, har samarbete med en Fransk chokladskapare! på bilderna ser ni skulpturer som han gjort i ren choklad. Han har vunnit SM flera gånger och är nu kvalda för VM. Företaget levererade choklad desserten på Nobelfesten i december 2011!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar