torsdag 16 februari 2012

Jag önskar tiden stod still ibland!

Jag önskar tiden stod still… Vill göra så mkt men hinner inte och orkar inte!
Jag blev utbränd för många år sedan, lider av bipolärsjukdom… vilket leder till upp och nedgångar i mitt liv. Jag är ofta väldigt väldigt trött!!! så sova är en stor del av mitt liv, jag orkar med vissa dagar bättre än andra.

Har jag haft för mycket på gång, vilket jag lätt har, blir det flera dagar i trötthet.

Min kropp går bara på 50% enligt läkare, så när jag jobbat 3-4 dagar på en vecka är jag helt slut, det låter säkert hel konstigt för många, men så är det för mig.

Jag får lätt ångest och oroar mig ofta för onödiga saker, stress är också en börda, hur man än försöker finns det alltid ngt som stör.

Pengar ska räcka till alla dyra räkningar, de ska betalas i tid, man ska handla, jobba, laga mat städa, ta hand om djuren, underhålla huset, sen vara mamma på det… med två tonåringar. usch ja nu låter jag supergnällig, men har en sån dag idag, då allt känns tungt.

Min man arbetar hela dagarna och kvällar, lördagar också, så det blir inte mkt gjort som måste göras med huset, nu är det dessutom kallt, så elda med ved står på första plats. Tid att prata och göra saker tillsammans finns heller inte tid för längre, när han kommer hem är han helt slut, somnar oftast i soffan. Själv är jag nattmänniska kan sitta uppe länge med en bra bok, nätet eller tv.

Så ja livet är trist och dystert oftast just nu…

Vi har dessutom 4 urgulliga valpar hemma nu, som ska säljas…
de är 4 veckor nu, blandras Japansk spets, papillon, jackrussel

Djur har alltid varit en del av mitt liv, de ger värme och tröst.
Vi har tre hundar- en papillon pojke 6 år Milton, Nikita 3 år japanskspets, papillon och Melwin 1.4 årjackrussel-spets.
Här kommer Bilder på djuren



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar